Reklama

Polityka i prawo

Privacy Shield skrytykowana przez Irlandzkich prawników

  • Ilustracja: Denise Watt/Wikipedia

Nowe porozumienie pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi zezwalające na wymianę danych klientów usług informatycznych, które miało zastąpić Safe Harbor, zostało zaakceptowane przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej pod koniec wakacji. Niedawno zespół prawników z Irlandii zaskarżył to porozumienie z powodu niewystarczających zapisów dotyczących ochrony danych osobowych.

Nowe porozumienie pomiędzy Stanami Zjednoczonymi oraz Unią Europejską miało rozwiązać wszystkie problemy związane z ostatnim dokumentem Safe Harbor, który od samego początku był krytykowany za zapisy nie mające pokrycia w rzeczywistości.

Główną przyczyną odrzucenia przez UE porozumienia była sprawa związana z niewystarczającą ochroną danych osobowych jednego z użytkowników platformy społecznościowej Facebook w 2015 roku.

Stąd aby sprostać przyszłym problemom, umowa została zastąpiona Privacy Shield, które jak okazuję się, za sprawą irlandzkich prawników, nie do końca odpowiada standardom bezpieczeństwa jeżeli chodzi o dane użytkowników.

Prawnicy z Digital Rights Ireland, złożyli wniosek o uznanie nieważnym porozumienia Privacy Shield w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej (ECJ) w Luksemburgu. Sprawę potwierdził rzecznik Trybunału, sprawa uzyskała numer T-670/16 - podaje agencja Reutersa.

Rozwiązanie sprawy, dotyczącej odpowiedniej ochrony prywatności obywateli, w tym przypadku Irlandii, może zając od roku do dwóch.

W tym czasie porozumienie nie straci na swojej mocy i będzie mogło być podpisywane przez kolejne firmy, tak aby móc wymieniać dane osobowe użytkowników pomiędzy kontynentami na zasadach jakie są obecne w kraju zamieszkania klientów. Jaką decyzję podejmie Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, nie wiadomo. Rzecznik sądu, podczas rozmowy z dziennikarzem Reutersa, powiedział, że nie może komentować aktualnie prowadzonego postępowania.

Czytaj też: Firmy z USA podpisały umowę Privacy Shield

Reklama

Komentarze

    Reklama