Reklama

Polityka i prawo

Brytyjczycy wyżej cenią bezpieczeństwo w sieci niż prywatność

Fot. Lin Mei/Wikimedia Commons/ CC BY 2.0
Fot. Lin Mei/Wikimedia Commons/ CC BY 2.0

Ankieta, jaką niedawno przeprowadził portal Cable.co.uk pokazuje, że obywatele Wielkiej Brytanii chętnie poświęcą prywatność w sieci w zamian za zapewnienia większego bezpieczeństwa.

W badaniu przeprowadzonym przez Cable.co.uk wzięło udział 2000 dorosłych Brytyjczyków. Około 66 procent respondentów stwierdziło, że akceptuje przechwytywanie komunikacji przez służby, jeżeli wzmocni to cyberbezpieczeństwo. Tylko 18 proc. ankietowanych stwierdziło, że prywatność ogółu społeczeństwa jest ważniejsza niż bezpieczeństwo.

Wyniki badania pokrywają się z ostatnim apelem Amber Rudd, minister spraw wewnętrznych Wielkiej Brytanii, która chce większych uprawnień dla służb w celu przełamywania zabezpieczeń szyfrowanych wiadomości. 

Niedawny atak terrorystyczny w Londynie w którym zginęły cztery osoby, doprowadził do kolejnej debaty na temat równowagi między bezpieczeństwem a prywatnością. Stało się to dlatego, że terrorysta przed atakiem korzystał z szyfrowanych wiadomości w popularnym komunikatorze WhatsApp.

Czytaj też: Hakerzy przejęli aplikację "New York Post"

Aplikacje, które udostępniają takie szyfrowanie, zostały również wymienione w ankiecie. Nieco ponad połowa, bo 51 proc. badanych, powiedziała, że ​​czuje się bezpieczniej, jeśli wiadomości WhatsApp nie są szyfrowane. Tylko jedna czwarta respondentów powiedziała zaś, że ​​czuje się mniej bezpieczna przy usuwaniu szyfrowania.

Emily Taylor z Departamentu Bezpieczeństwa Międzynarodowego w Chatham House uważa, że ​​wynik badanie może nie dawać pełnego obrazu. Wyniki te mogą jej zdaniem wskazywać, że ludzie chcą zabezpieczeń, ale ważna jest dla też nich prywatność. Powinni się natomiast jej zdaniem zastanowić, czy naprawdę chcą, aby ich e-maile były zeskanowane do celów reklamowych, czy naprawdę chcą być śledzeni oraz czy naprawdę chcą profilowania dokonanego na podstawie ich polubień w mediach społecznościowych.

Reklama

Komentarze

    Reklama