Reklama

Polityka i prawo

USA: Wyciek danych wrażliwych ze 123 mln gospodarstw domowych

Fot. CodeGeek / youtube.com

Wyciek danych wrażliwych ze 123 mln gospodarstw domowych dotknął mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Chodzi o informacje z klastra usługi Amazon Web Services (AWS) S3 umiejscowionego w chmurze, których administratorem była firma analityczna Alteryx.

O wycieku danych poinformowała firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem, UpGuard. Według jej zespołu analitycznego, w klastrze danych znajdowały się informacje przetwarzane przez partnerów biznesowych firmy Alteryx - agencji obsługującej informacje o kredytach konsumenckich Experian, a także urzędu statystycznego USA.

Klaster danych o wielkości 36 GB zatytułowany "ConsumerView_10_2013" zawierał ponad 123 mln rekordów, z których każdy odpowiadał jednemu gospodarstwu domowemu w Stanach Zjednoczonych. Firma UpGuard wcześniej w tym roku zauważyła również wyciek podobnego pliku, który zawierał dane 198 mln amerykańskich wyborców. Był on przetwarzany przez firmę analityczną, która działała na zamówienie krajowego komitetu wyborczego Republikanów.

Czytaj więcej: Największy wyciek danych w historii Szwecji

Według UpGuard, wyciek ujawnia ponad 3,5 mld pól zawierających wrażliwe dane mogące zidentyfikować konkretne osoby, a skala wycieku jest tak duża, że obejmuje niemal każde gospodarstwo domowe w Stanach Zjednoczonych.

Dane, które wyciekły, to m. in. adresy, informacje kontaktowe, dane dotyczące kredytów bankowych, a także bardzo szczegółowe analizy zachowań konsumenckich. Wśród tych ostatnich można znaleźć np. informacje na temat podróży odbywanych przez konkretne osoby, preferencje dotyczące posiadania zwierząt domowych, a także zainteresowania sportowe.

Domyślne ustawienia klastrów do przechowywania danych w systemie Amazon Web Services S3 pozwalają na dostęp jedynie specjalnie uprawnionym użytkownikom. Według UpGuard, klaster z którego wyciekły dane był skonfigurowany tak, aby każdy zalogowany użytkownik AWS mógł pobrać informacje w nim przechowywane. 

PAP - mini

Reklama

Komentarze

    Reklama