Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Znana sieć handlowa ofiarą hakerów. Skradziono miliony euro

Sieć sklepów ofiarą phishingu. O jakich konsekwencjach mowa?
Sieć sklepów ofiarą phishingu. O jakich konsekwencjach mowa?
Autor. Artificial Photography/Unsplash

Grupa Pepco stała się celem ataku phishingowego. Czy klienci sieci sklepów, która funkcjonuje również w Polsce mogą czuć się zagrożeni?

Pepco poinformowało na swojej oficjalnej stronie o ataku phishingowym, którego padło ofiarą. Atak został dokonany na węgierski oddział firmy, a w efekcie firma straciła ponad 15 milionów euro. Na ten incydent gwałtownie zareagowała giełda. Tak przedstawiały się wyniki spółki około godziny 10:

Giełdowe wyniki Pepco po ataku phishingowym, którego dokonano pod koniec lutego 2024 roku.
Giełdowe wyniki Pepco po ataku phishingowym, którego dokonano pod koniec lutego 2024 roku.
Autor. Bankier.pl

Czytaj też

Reklama

Zapewnić integralność środowiska IT

Mimo tego firma zapewnia, że kradzież nie wpływa na jej płynność finansową. W specjalnym komunikacie do sprawy poinformowała, że współpracuje z organami ścigania, które prowadzą dochodzenie w sprawie ataku. Władze Pepco zapewniają też o podjęciu odpowiednich kroków w celu „zapewnienia integralności swojego środowiska IT”.

Przeprowadzany też ma być przegląd wszystkich systemów i procesów w celu zapewnienia lepszych zabezpieczeń w przyszłości.

Czytaj też

Reklama

Co z danymi klientów?

W związku z incydentem, powstaje pytanie o to czy oprócz pieniędzy, skradziono też dane (np. należące do klientów sklepów). Władze firmy uspokajają i zapewniają, że: „Incydent nie uderza bezpośrednio w dane klientów, dostawców czy współpracowników spółki”.

Na razie władzom spółki nie udało się odzyskać skradzionej kwoty. Nie wiadomo też, kto stoi za tym incydentem i czy odzyskanie środków będzie w ogóle możliwe.

Co ciekawe, Pepco nie jest jedyną siecią sklepów, które mają problemy w kontekście cyberbezpieczeństwa. Na łamach CyberDefence24 pisaliśmy m.in. o problemach z aplikacjami sieci Żabka czy o rzekomym ataku ransomware na amerykańskie sklepy Walmart.

Czytaj też

Reklama

Pepco i Polska

W sprawie ataku skontaktowaliśmy się z polskim oddziałem sieci Pepco. Zapytaliśmy o to, czy incydent może oddziaływać na bezpieczeństwo klientów w naszym kraju i czy firma podejmuje dodatkowe działania, których celem jest przeciwdziałanie atakom phishingowym w przyszłości. Gdy tylko otrzymamy wiadomość, aktualizujemy tekst.

/MG

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama