Reklama

Social media

Koniec Twittera. Elon Musk ogłasza X

Logo X - nowej wersji Twittera Elona Muska
Logo X - nowej wersji Twittera Elona Muska
Autor. Twitter/ Elon Musk

Elon Musk zapowiedział, że „wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo ze wszystkimi ptakami” (niebieski ptaszek to symbol serwisu). Już w kwietniu br. należąca do Elona Muska firma X Corp wchłonęła formalnie Twittera.

Reklama

W weekend Musk opublikował szereg postów na temat "X", zmienił też swoje zdjęcie profilowe na nowe logo serwisu.

Reklama

Natomiast Linda Yaccarino - formalnie szefowa Twittera od połowy maja br. - opublikowała kilka wpisów w tym serwisie, tłumacząc ideę zmiany nazwy platformy i argumentując, że "Twitter zrobił ogromne wrażenie i zmienił sposób, w jaki się komunikujemy. Teraz X pójdzie dalej, przekształcając globalny rynek".

Jak stwierdziła, "X to przyszły stan nieograniczonej interaktywności – skoncentrowany na audio, wideo, przesyłaniu wiadomości, płatnościach/bankowości – tworzący globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości. Obsługiwany przez sztuczną inteligencję X połączy nas wszystkich w sposób, który dopiero zaczynamy sobie wyobrażać".

Reklama

"X jest tutaj, zróbmy to!" - napisała Yaccarino w poniedziałek rano (czasu polskiego - red.), publikując jednocześnie nowe logo Twittera.

Czytaj też

X - platforma do wszystkiego

W kwietniu br. firma X Corp, należąca do Elona Muska formalnie wchłonęła Twittera, którego miliarder wykupił pod koniec października ub. roku za kwotę 44 mld dolarów. Był to pierwszy krok na drodze do stworzenia "aplikacji do wszystkiego" na wzór chińskiej platformy WeChat.

Czytaj też

Jednocześnie Elon Musk - niegdyś współtwórca OpenAI - pracuje nad rozwiązaniami sztucznej inteligencji w ramach xAI. Ma z niej korzystać także na Twitterze.

/NB

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama