Hakerzy wykorzystują WhatsApp do złośliwych celów. Element szerszej kampanii

1 sierpnia 2019, 10:26
16900769346_2de2e9775b_z
Fot. downloadsource.fr/flickr

Specjaliści firmy ESET wykryli nową kampanię spamową, w której hakerzy podszywają się pod popularną aplikację WhatsApp. Cyberprzestępcy zachęcają nieświadomych użytkowników do rozsyłania spamu, obiecując im w zamian duży pakiet darmowego Internetu. Według ekspertów jest to część rozbudowanej kampanii, w ramach której hakerzy wykorzystują inne znane marki do podobnych celów – informuje miesięcznik PC World.

Specjaliści ESET zauważali ślady nowej kampanii spamowej wymierzonej w użytkowników aplikacji WhatsApp. Jak podaje PC World, osoby korzystające z popularnego komunikatora otrzymywały wiadomości, w których hakerzy obiecywali nawet 1000GB bezpłatnego Internetu. Aby otrzymać „nagrodę” należało kliknąć w załączony link oraz wypełnić profesjonalnie spreparowaną ankietę.

Osoby, które otrzymały tego typu wiadomość powinny zachować szczególną czujność. Nadawcą wiadomości jest rzekomo WhatsApp, jednak po kliknięciu w link otwiera się zupełnie inna strona. Sfałszowana domena zawiera logo komunikatora, a także informację dotyczącą specjalnej promocji z okazji obchodów 10-lecia usługi. Według informacji zdobytych przez PC World, po wypełnieniu mało skomplikowanej ankiety i przesłaniu złośliwej wiadomości do kolejnych 30 osób, użytkownik miał otrzymać 1000GB darmowego Internetu.

Podstęp hakerów pozwalał im zarabiać na każdym kliknięciu w złośliwy link znajdujący się w treści wiadomości. Na szczęście nie ma dowodów by na urządzeniach ofiar było instalowane złośliwe oprogramowanie lub dochodziło do kradzieży danych, jednak nie można wykluczyć takiej możliwości w przyszłości – podaje PC World. Szczegółowa analiza linku przez specjalistów wykazała, że na stronach, na których zamieszczone są fikcyjne ankiety, widnieją również podobne materiały dotyczące innych marek, w tym Adidas czy Nescafe. Wnioski z obserwacji ekspertów wskazują, że hakerzy prowadzą kampanię na szeroką skalę.

 

KomentarzeLiczba komentarzy: 0
No results found.