Reklama

Armia i Służby

Jeden z największych hackatonów na świecie z udziałem Wojska Polskiego

Fot. CYBER.MIL
Fot. CYBER.MIL

Po raz drugi resort obrony narodowej jest partnerem jednego z największych hackatonów na świecie – HackYeah, który odbędzie się w dniach 14 – 15 września br. w Warszawie. Po raz kolejny MON przygotowało dla uczestników festiwalu programowania konkurs, w którym główną nagrodą jest 15 tys. zł.

W 2018 roku wyzwanie, które przygotowało Ministerstwo Obrony Narodowej podczas HackYeah podjęło 116 uczestników z 74 zespołów, w tym przedstawiciele drużyn, które zajmują czołowe miejsce w międzynarodowym rankingu zadania typu „Capture The Flag (CTF)”. Zadania tego typu polegają na odnalezieniu flagi (np. fragmentu kodu) ukrytego przez twórcę zadania. Zespoły rywalizowały przez 24 godziny. Wyzwanie okazało się na tyle wymagające, że żadnej z drużyn nie udało się rozwiązać wszystkich zadań.

W tym roku wojskowi informatycy i specjaliści z instytucji zajmujących się w wojsku cyberbezpieczeństwem przygotowali  nowy konkurs typu CTF! Na najlepszych czekają nagrody pieniężne i nagrody niespodzianki. Za zajęcie I miejsca: 15 tys. zł, II – 10 tys. zł, III – 5 tys. zł.

W trakcie HackYeah odbędzie się wiele ciekawych dyskusji z udziałem specjalistów. Jednym z prelegentów będzie Tomasz Zdzikot, sekretarz stanu w MON, który jest odpowiedzialny za obszar cyberbezpieczeństwa w Ministerstwie Obrony  Narodowej i Siłach Zbrojnych RP. 14 września wiceminister przedstawi zadania realizowane przez wojsko na rzecz bezpieczeństwa Polaków w sieci. Wiceminister przedstawi także  informacje dotyczące budowy Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. 15 września wiceminister Tomasz Zdzikot podczas ceremonii zamknięcia HackYeah! spotka się ze zwycięzcami konkursu, który na tegoroczną edycję przygotowało Ministerstwo Obrony Narodowej.

Główną intencją, udziału MON w HackYeah jest pokazanie zdolności resortu w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz zainteresowanie najzdolniejszych informatyków współpracą z Wojskiem Polskim.

Reklama

Komentarze

    Reklama