Reklama

Armia i Służby

Przetarg na tokeny rozstrzygnięty. Wojsko wybrało urządzenia uwierzytelniające

Fot. Negative Space/Pexels
Fot. Negative Space/Pexels

Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych dokonało wyboru oferty w postępowaniu na dostawę urządzeń uwierzytelniających. Zgłoszono pięć ofert. Wyboru wykonawcy dokonano na podstawie kryterium ceny i gwarantowanego okresu eksploatacji. Kto dostarczy tokeny dla armii?

Postępowanie, które miało na celu wyłonienie dostawcy 800 tokenów RSA w wersji SID700 E6 ogłoszono 8 kwietnia br. 

Tokeny RSA to urządzenia elektroniczne wykorzystywane do uwierzytelniania sesji w systemach informatycznych, transakcjach internetowych oraz w dostępie do usług bankowych. Działanie tych urządzeń oparte jest na rozwiązaniach kryptograficznych. Token RSA generuje ciągi cyfr stanowiących klucz kryptograficzny pozwalający na uwierzytelnienie sesji i transakcji zlecanych przez uprawnionego użytkownika. 

Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych wskazało w ogłoszeniu, że celem zakupu jest zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania systemu niejawnej łączności, a urządzenia będą wykorzystywane w działającym już systemie kryptograficznym i rejestrowane na istniejącym koncie w RSA. Zamawiający od oferentów wymagał zapewnienia minimum trzyletniego okresu eksploatacji oraz dostarczenia fabrycznie nowych urządzeń wraz certyfikatami na płytach CD/DVD.

Oferty złożyło pięciu wykonawców:

  • Comtegra S.A.
  • Solidex S.A.
  • Ventus Communications Sp. z o.o.
  • Asseco Poland S.A.
  • ASESKO Salamon Kłyś Sp.J.

Zwycięską ofertę wyłoniono na podstawie kryterium ceny i gwarantowanego okresu eksploatacji, z wagą odpowiednio 60 i 40 procent. Maksymalnie można było uzyskać 100 punktów. Najwyższą notę punktową – 87,99 pkt. uzyskała oferta krakowskiej firmy Solidex S.A.

Solidex S.A. w swojej ofercie zadeklarował łączną cenę 281 672 złotych brutto oraz pięcioletni gwarantowany okres eksploatacji. Termin dostawy urządzeń to sześć tygodni licząc do dnia zawarcia umowy.

Reklama

Komentarze

    Reklama