Ataki phishingowe wymierzone w klientów mBanku

11 października 2016, 14:50
Fot. mBank.pl
Fot. mbank.pl

Mbank na swojej stronie ostrzega klientów przed otwieraniem fałszywych wiadomości poczty elektronicznej, które mają na celu wyłudzenie danych logowania.

- Aktualnie na skrzynki pocztowe rozsyłane są fałszywe e-maile z informacją o rzekomym zablokowaniu rachunku w mBanku. Fałszywa strona, do której prowadzą zawarte w wiadomości odnośniki, została przygotowana z myślą o wyłudzaniu identyfikatorów, haseł, danych kart płatniczych oraz kodów SMS służących do potwierdzenia przelewu lub jego definicji. Jak łatwo zauważyć połączenie ze stroną nie jest szyfrowane – można przeczytać w komunikacie mBanku.

Bank przypomina, że żaden z pracowników nie może poprosić klientów o podanie kodów autoryzacyjnych podczas logowania do serwisu transakcyjnego. W przypadku otworzenia fałszywej wiadomości, przejścia na nieprawdziwą stronę i wpisania swoich danych, bank poleca skontaktowanie się z infolinią. W sytuacji podania kodów SMS, mBank zaleca sprawdzenie operacji oraz anulowanie ich w trybie natychmiastowym. Bezpośredni numer do infolinii mBanku jest dostępny na stronie informacji.

Czyta też: Firmom potrzebna jest większa świadomość cyberzagrożeń

CyberDefence24
CyberDefence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 0
No results found.