Reklama

Social media

The News Hero - gra ucząca wykrywania dezinformacji

Fot: thenewshero.org
Fot: thenewshero.org

Centrum Doskonałości ds. Komunikacji Strategicznej NATO w Rydze (NATO StratCom COE) stworzyło grę mającą na celu edukację społeczną graczy - użytkowników internetu, w zakresie rozpoznawania tzw. „fake news. Gra o nazwie The News Hero jest grą w środowisku platformy społecznościowej Facebook, które to środowisko samo w sobie jest narażone na propagowanie dezinformacji. 

Gra jest dostępna dla wszyskich użytkowników Facebook, a osią jej fabuły jest pewne fikcyjne wydawnictwo, na czele którego stajemy jako gracze. Gra ma charakter edukacyjny, a nie rozrywkowy. Z tego też powodu główny nacisk jest położony na krytyczne myślenie i analizę dostarczanych informacji. Gra składa się z trzech poziomów. Na każdym z nich dostajemy zadanie jakim jest zdobywanie odbiorców i w konsekwencji wzbogacanie się naszego wydawnictwa. W czasie gry jesteśmy narażeni na wszechobecną dezinformację, i tylko od nas zależy, czy nasz czytelnik dostanie rzetelną i sprawdzoną informację. 

Pomysł na grę powstał w 2017 roku, w wyniku organizowanego przez Centrum w Rydze hackatonu. Ideą tamtego wydarzenia było znalezienie rozwiązań z zakresu zapobiegania rozprzestrzeniania się dezinformacji w społeczeństwie. Według przedstawicieli COE elementy grywalizacji przyciągną użytkowników i spowodują wzrost świadomości na temat zagrożeń w sieci. 

Centrum Doskonałości NATO w Rydze jest akredytowanym przy NATO ośrodkiem prowadzącym badania i analizy z obszaru komunikacji strategicznej. Centrum istnieje od 2014 roku i jest organizatorem dorocznej konferencji Ryga StratCom Dialog. 

Reklama

Komentarze

    Reklama