Reklama

Strona główna

Ponad 90 proc. użytkowników Gmaila nie stosuje dwustopniowych zabezpieczeń

Fot. Photo Mix/Pexels.com
Fot. Photo Mix/Pexels.com

Ponad 90 proc. użytkowników Gmaila nie stosuje dwustopniowego zabezpieczania konta poczty elektronicznej. Według inżyniera z Google, powodem są trudności w obsłudze tej funkcji przez osoby korzystające z usług internetowego giganta - podał serwis The Register.

Według serwisu, ponad 10 proc. użytkowników, którzy próbowali na swoim koncie aktywować dwuskładnikowe uwierzytelnianie dostępu do konta Google, napotkało na problemy techniczne. Były one przede wszystkim związane z wpisywaniem kodu uwierzytelniającego przysyłanego w wiadomości SMS.

Jak powiedział pracujący dla Google inżynier, Grzegorz Milka, to właśnie ze względu na potencjalne trudności z użytkowaniem tej funkcji zabezpieczającej nie jest ona wbudowana domyślnie w działanie usług internetowego giganta.

Według badań przeprowadzonych przez Pew Research w 2016 roku, jedynie 12 proc. Amerykanów używa menedżerów haseł do zarządzania bezpieczeństwem swoich kont internetowych.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe to popularna metoda zwiększania bezpieczeństwa osób korzystających z usług internetowych. Najczęściej polega ona na przypisaniu do konta użytkownika jego numeru telefonu, na który przy każdej próbie zalogowania do usługi wysyłane są kody uwierzytelniające.

Coraz częściej wskazuje się jednak na potencjalne ryzyka związane z uwierzytelnianiem dwuskładnikowym. Obejmują one na przykład możliwość przejęcia przez hakerów komunikacji SMS, co umożliwi przestępcom równie łatwy dostęp do kont użytkowników, jak w przypadku braku dodatkowych zabezpieczeń.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe jest dostępne dla usług Google od 2012 roku. W roku 2017 firma poinformowała, że wprowadzi dodatkowe mechanizmy bezpieczeństwa dla osób korzystających ze swoich usług korporacyjnych, a także dla tych użytkowników, którzy objęci są zwiększonym ryzykiem - takich jak na przykład politycy czy celebryci.

PAP - mini

Reklama

Komentarze

    Reklama