Reklama

Social media

Rząd Indii wzywa WhatsApp do podjęcia kroków w walce z dezinformacją

FOT. MAXPIXEL
FOT. MAXPIXEL

Rząd Indii wzywa właścicieli komunikatora WhatsApp do podjęcia kroków w walce z dezinformacją, która szerzy się za pośrednictwem tej aplikacji. W ostatnich dniach fałszywe wiadomości przesyłane przez WhatsApp doprowadziły w kilku regionach kraju do linczów.

O sprawie jako pierwszy poinformował w środę serwis Tech Radar, powołując się na treść oświadczenia indyjskiego ministerstwa elektroniki i technologii informatycznych.

Ministerstwo poinformowało, że do linczów doszło w wyniku rozpowszechniania za pomocą WhatsApp fotografii, a także materiałów wideo i audio oskarżających wybrane osoby o wykorzystywanie bądź uprowadzanie dzieci.

Od początku roku według raportów różnych organizacji w Indiach zamordowano w wyniku linczów 31 osób. Zabójstwa motywowane były za każdym razem przez rozprzestrzeniane za pomocą aplikacji WhatsApp fałszywych wiadomości - podaje serwis Tech Radar.

W oświadczeniu ministerstwa stwierdzono, że "mimo kroków prawnych mających na celu ujęcie sprawców, wykorzystywanie platformy WhatsApp i pokrewnych do szerzenia prowokacyjnych treści wciąż się powtarza i jest dla nas przedmiotem wielkiego zmartwienia".

Ministerstwo podkreśliło, że "wyrazy głębokiego niezadowolenia z takiego obrotu spraw zostały przekazane zarządowi WhatsApp, podobnie jak wezwanie do podjęcia niezbędnych kroków mających na celu ochronę przed występowaniem tego rodzaju przekazów".

Firma WhatsApp w odpowiedzi skierowanej do indyjskiego ministerstwa oświadczyła, że "jest bardzo zainteresowana bezpieczeństwem swoich użytkowników" i możliwością zagwarantowania im wolnej komunikacji. Firma poinformowała również, że wkrótce uruchomiony zostanie nowy program badawczy mający na celu walkę ze zjawiskiem dezinformacji w społeczeństwie. W ramach programu, WhatsApp będzie nagradzać naukowców badających zjawisko pod kątem tworzenia narzędzi zapobiegania dezinformacji i szerzeniu się nieprawdziwych informacji na platformach społecznościowych.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama