Reklama

Biznes i Finanse

Amerykańskie sankcje nie zatrzymały Huawei. Dobre wyniki finansowe chińskiego giganta

Fot. Open Grid Scheduler/Flickr/Domena publiczna
Fot. Open Grid Scheduler/Flickr/Domena publiczna

Podczas konferencji firma Huawei zaprezentowała wyniki biznesowe. Pomimo presji zewnętrznej zanotowano wzrost o 19 % w porównaniu do zeszłego roku. Huawei wdrożył też pierwszy komercyjny dostęp do sieci 5G.

Huawei opublikował dziś raport roczny za 2019 rok, wskazując solidne wyniki biznesowe. Globalne przychody ze sprzedaży w 2019 r. zaokrągliły się do 858,8 mld juanów (CNY), co oznacza wzrost o 19,1%. Zysk netto osiągnął 62,7 mld CNY, zaś przepływy pieniężne z działalności operacyjnej przekroczyły 91,4 mld CNY, co stanowi wzrost o 22,4% w stosunku do poprzedniego roku. Ponadto firma coraz więcej inwestuje w technologię i  badania nad nowymi rozwiązaniami. W 2019 r. Huawei zainwestował 131,7 mld juanów (co stanowi 15,3% przychodów ze sprzedaży) w badania i rozwój. W ciągu ostatnich dziesięciu lat łączne wydatki Huawei na R&D osiągnęły poziom ponad 600 mld juanów.

2019 był wyjątkowym rokiem dla Huawei. Pomimo ogromnej presji zewnętrznej nasz biznes stale wzrasta, koncentrując się przede wszystkim na tworzeniu wartościowych produktów i usług dla naszych klientów. Ciężko pracowaliśmy, aby zdobyć szacunek i zaufanie naszych klientów oraz partnerów na całym świecie. Biznes jest nadal silny i jako firma stale dążymy do jego rozwoju.

Eric Xu, prezes rotacyjny Huawei

W segmencie usług operatorskich, Huawei w 2019 r. wdrożył pierwszy komercyjny dostęp do sieci 5G. W celu dalszej komercjalizacji technologii 5G oraz promowania innowacji w aplikacjach, firma wraz z operatorami na całym świecie ustanowiła wspólne centra innowacji 5G. Rozwiązania stacji bazowej RuralStar firmy Huawei skutecznie rozwiązują problemy z zasięgiem nawet na najbardziej odległych obszarach. Rozwiązania te są obecnie stosowane w ponad 50 krajach i regionach, zapewniając mobilny Internet ponad 40 milionom osób, które wcześniej nie miały do niego dostępu. W 2019 r. przychody ze sprzedaży Huawei w branży usług operatorskich osiągnęły poziom 296,7 mld juanów, co oznacza wzrost o 3,8% w stosunku do poprzedniego roku.

Huawei Enterprise w swojej działalności kontynuuje wsparcie w zakresie cyfrowej transformacji swoich klientów w różnych branżach, przygotowując tym samym grunt pod cyfryzację na globalną skalę. Na całym świecie ponad 700 miast i 228 firm z listy Fortune Global 500 wybrało Huawei jako partnera do transformacji cyfrowej. W 2019 roku firma ogłosiła też swoją strategię dla rynku komputerowego mającą na celu zbudowanie inteligentnego świata. W ramach tej strategii wprowadzono najszybszy na świecie procesor sztucznej inteligencji Ascend 910 oraz klaster szkoleniowy AI Atlas 900. W 2019 r. Huawei osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 89,7 mld juanów, co oznacza wzrost o 8,6% w stosunku do poprzedniego roku.

W sektorze produktów konsumenckich Huawei nadal rozwija się dynamicznie - w ciągu roku dostarczono łącznie 240 milionów smartfonów. Firma informuje o postępach w rozwoju ekosystemu Seamless AI Life umożlwiającego wykorzystywanie różnych zastosowań w rozmaitych urządzeniach, takich jak komputery osobiste, tablety, urządzenia typu wearables i inteligentne ekrany. W 2019 r. przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich Huawei wyniosły 467,3 mld juanów, co oznacza wzrost o 34% rok do roku.

W przyszłości otoczenie zewnętrzne będzie jeszcze bardziej skomplikowane, dlatego musimy nadal zwiększać konkurencyjność naszych produktów i usług, promować otwarte innowacje oraz tworzyć jeszcze większą wartość dla naszych klientów i całego społeczeństwa. To jedyny sposób, w jaki możemy wykorzystać historyczne możliwości, jakie daje cyfrowa i inteligentna transformacja przemysłu oraz utrzymywać silny wzrost w dłuższej perspektywie.

Eric Xu, prezes rotacyjny Huawei

 AK/Informacja prasowa Huawei

Reklama

Komentarze

    Reklama