Reklama

Polityka i prawo

Ekspert: Rozwiązania polskich przedsiębiorców kluczowe dla europejskiego cyberbezpieczeństwa

Zapewnienie cyberbezpieczeństwa dla przemysłu może być narodową specjalizacją Polski. Zyskają na tym nie tylko polskie firmy, ale i nasz kraj z punktu widzenia bezpieczeństwa – mówi dr Joanna Świątkowska, ekspert Instytutu Kościuszki ds. cyberbezpieczeństwa.

Świątkowska powiedziała o szansach polskich przedsiębiorstw w kontekście partnerstwa publiczno-prywatnego ws. cyberbezpieczeństwa – inicjatywy Komisji Europejskiej i podmiotów prywatnych na rzecz budowy europejskiego sektora cyberbezpieczeństwa, rynku usług i produktów służących do obrony przed cyberatakami. Ekspert zwróciła uwagę, że rynek cyfrowy jest fundamentem współczesnych gospodarek jak i rozwoju UE, a rozwój ekonomiczny jest niemożliwy bez cyberochrony.

Podkreśliła, że w budowie europejskich rozwiązań kluczowe powinny być również propozycje polskich przedsiębiorców. – Aby się wzmocnić zarówno od strony ekonomicznej, jak i z punktu widzenia bezpieczeństwa narodowego, międzynarodowego, musimy stawiać na własne rozwiązania – oceniła ekspertka.

Jak zaznaczyła, budowa cyberbezpieczeństwa w Europie jest szansą dla polskich przedsiębiorstw. – Jeśli wychodzimy z założenia, że musimy budować europejskie rozwiązania, to kluczowym elementem całej tej układanki powinny być także rozwiązania proponowane przez polskich przedsiębiorców – dodała Świątkowska. Według niej Polska ma doświadczenie w budowie bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, powinna jednak znaleźć własną narodową specjalizację i stworzyć z niej towar eksportowy.

– Cyberbezpieczeństwo systemów sterowania przemysłowego może być naszą narodową specjalizacją. Zyskają na tym nie tylko polskie firmy, ale nasz kraj z punktu widzenia bezpieczeństwa – powiedziała Świątkowska. W ramach unijnego partnerstwa publiczno-prywatnego ws. cyberbezpieczeństwa inwestycje do 2020 r. wyniosą 1,8 mld euro.

PAP - mini

Czytaj też: Cyberbezpieczeństwo jest kluczowe dla polskiego przemysłu

Reklama

Komentarze

    Reklama