Reklama

Biznes i Finanse

Poczta Polska: dzięki eSkrzynce wyślesz listy polecone bez wychodzenia z domu

Fot. Poczta Polska
Fot. Poczta Polska

W niespełna 3 tygodnie od ponownego uruchomienia przez Pocztę Polską usługi eSkrzynka skorzystało z niej już niemal 4,5 tysiąca osób. To wygodna forma odbioru korespondencji zapewniająca bezpieczne korzystanie z usług Poczty Polskiej bez bezpośredniego kontaktu z listonoszem czy obsługą w placówce pocztowej

Usługa eSkrzynki jest realizowana już po raz drugi. Po raz pierwszy Poczta Polska udostępniła możliwość założenia eSkrzynki i odbioru listów poleconych przez internet pod koniec kwietnia ubiegłego roku w związku z zagrożeniem związanym z pandemią koronawirusa oraz środkami zaradczymi wprowadzanymi przez instytucje, organizacje i firmy zmierzającymi do ograniczenia rozprzestrzeniania się pandemii. Wprowadzenie usługi było możliwe dzięki przepisom ograniczonym czasowo do 30 września 2020 r.

Z uwagi na duże zainteresowanie klientów, którzy w eSkrzynce dostrzegli też nowoczesne narzędzie pozwalające zaoszczędzić czas, eSkrzynka została przywrócona ponownie od 30 grudnia 2020 r. do 30 września 2021 r. Na życzenie klienta Spółka przetwarza nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją w eSkrzynce użytkownika założonej przy użyciu bezpiecznego profilu zaufanego. Klienci w ramach usługi mogą zgłosić trzy różne adresy korespondencyjne.

– Cieszę się, że wprowadzona przez Pocztę Polską usługa cyfrowa spotyka się z dużym zainteresowaniem klientów, co ma szczególne znaczenie w roku, w którym Spółka stanie się Narodowym Operatorem Cyfrowym. Od 1 października część korespondencji urzędowej będzie również przekazywana  w formie e-doręczeń – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej.

W eSkrzynce znajduje się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja, o czym adresat każdorazowo jest  informowany mailem. Dodatkowo każda przesyłka, po upływie miesiąca od udostępnienia, jest także fizycznie przesyłana na wskazany adres korespondencyjny bezpośrednio do skrzynki odbiorcy.

W ramach usługi obsługiwane są przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem – zgodnie z obowiązującymi przepisami – przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą swoje przesyłki napisem: „Nie podlega digitalizacji”.

Informacja prasowa Poczty Polskiej

image

 

Reklama

Komentarze

    Reklama