Reklama

Biznes i Finanse

Zmiana władzy w Alibabie. Dotychczasowy prezes stawia na rozwój chmury

Autor. Fot. Charles Chan/Flickr

W tym roku dokona się spore przetasowanie u chińskiego giganta e-commerce. Alibaba chce dokonać podziału na sześć jednostek bizesnowych, a zmiany zajdą też na samych szczytach władzy.

Reklama

Dotychczasowy dyrektor generalny i prezes firmy Alibaba Group – Daniel Zhang złożył rezygnację z piastowanych do tej pory funkcji. Nowym CEO zostanie Eddie Yongming Wu, dyrektor Taobabo (należącej do Alibaby). Z kolei dotychczasowy wiceprezes Alibaby, Joseph Tsai, zastąpi Zhanga na stanowisku dyrektora.

Reklama

Zhang pełnił funkcję prezesa od 2019 roku, kiedy to na tym stanowisku zastąpił współzałożyciela firmy, Jacka Ma. Pomimo formalnej rezygnacji z angażowania się w firmę, Ma nadal pozostaje największym akcjonariuszem Alibaby.

Formalnie do zmian dojdzie 10 września – informuje Reuters.

Reklama

Czytaj też

Skupienie na chmurze

Dlaczego Zhang podjął taką decyzję? Jak czytamy, w głównej mierze chce skupić się na rozwoju chmury obliczeniowej Alibaby. Biorąc pod uwagę fakt, że od grudnia pełnił w firmie trzy funkcje (prezesa, dyrektora i szefa jednostki chmurowej), podjęta decyzja wydaje się być racjonalna

„Oczekiwanie, że jedna osoba mogłaby zarządzać chmurą, klejnotem koronnym firmy, a jednocześnie zarządzać całą Grupą Alibaba, jest nieuzasadnionym oczekiwaniem" – powiedział Reutersowi jeden z byłych pracowników firmy.

Zhang w notatce wysłanej pracownikom firmy napisał, że wydzielenie biznesu opartego na chmurze zbliża się do „kluczowego etapu" i nadchodzi czas, aby jeszcze bardziej się jej poświęcić.

Zobaczymy, jak decyzja przełoży się na funkcjonowanie całej grupy. Jak na razie, po ogłoszeniu decyzji Zhanga, notowania Alibaby na giełdzie w Hongkongu traciły na wartości.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama