Chińska propaganda atakuje BBC. Zemsta za prawdę o prześladowaniach Ujgurów

23 sierpnia 2021, 07:15
bbc1
Fot.: Siora Photography/Unsplash
CyberDefence24
CyberDefence24

Chiny prowadzą w internecie rozbudowaną kampanię propagandową skierowaną przeciwko stacji BBC – wynika z analiz firmy Recorded Future. W sieci zidentyfikowano 57 fałszywych stron, które za pomocą dezinformacji mają dyskredytować brytyjskiego nadawcę i podważać jego reputację. Według analityków akcja jest sterowana przez Pekin i stanowi zemstę za informacje na temat prześladowań społeczności Ujgurów w Chinach.

BBC to brytyjski publiczny nadawca telewizyjny i radiowy prowadzący również własne serwisy internetowe. Firma należy obecnie do najbardziej znanych i wpływowych podmiotów medialnych na świecie, jest utrzymywana głównie z obowiązkowego w Wielkiej Brytanii abonamentu RTV.

BBC na propagandowym celowniku

Nowe badania analityków z firmy Recorded Future zajmującej się cyberbezpieczeństwem dowodzą, że BBC stała się w ostatnich miesiącach celem zorganizowanego ataku propagandowego kierowanego prawdopodobnie przez Komunistyczną Partię Chin (KPCh).

W operacji wykorzystano strony internetowe i konta w mediach społecznościowych, aby zaatakować treści emitowane przez BBC oraz samą stację. Inspirowane przez Pekin materiały dezinformacyjne oskarżają nadawcę m.in. o celowe działania mające na celu zdyskredytować chińską politykę państwową.

„Najbardziej uderzył mnie zakres tej kampanii: jej rozmiar, liczba postów i objętość tej konkretnej narracji, którą namierzyliśmy – zaznacza Charity Wright, analityk Recorded Future. - Poza zwykłą propagandą część treści zamieszczanych na stronach kierowanych przez Chińczyków zawiera szkodliwe oprogramowanie służące do cyberprzestępstw.”

Zemsta za Ujgurów

Badacze Recorded Future sugerują, że obecna kampania propagandowa jest zemstą Pekinu za szereg materiałów autorstwa BBC, które krytykowały w ostry sposób prześladowania chińskich władz skierowane przeciwko mniejszości etnicznej Ujgurów zamieszkującej niektóre regiony kraju.

Zgodnie z analizami operacja ta wydaje się być częścią szerszej rozprawy z tym, co chińscy urzędnicy postrzegają jako niesprawiedliwą krytykę ze strony międzynarodowych mediów. W lutym br. BBC World News otrzymała zakaz nadawania w Chinach.

Według Recorded Future w ostatnich tygodniach zidentyfikowano 57 stron internetowych, które prowadzą narrację o tym, że BBC zmieniła na gorsze obraz Chin przedstawiany w swoich materiałach.

„Niektóre z tych witryn są związane z adware i malware – zaznacza Wright. - Część z nich po prostu wygląda jak strony informacyjne w języku chińskim lub angielskim. To jest w kółko ta sama narracja, co sprawia, że ta kampania była bardzo łatwa do zidentyfikowania. Na razie trudno ocenić w jakim kierunku potoczą się te działania."


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: redakcja@cyberdefence24.pl. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

image
Fot. Reklama
CyberDefence24
CyberDefence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 0
No results found.
Tweets CyberDefence24