Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Klucze zabezpieczające U2F już dostępne w Bankach Spółdzielczych

Jeżeli użytkownik trafi na fałszywą stronę internetową, klucz bezpieczeństwa automatycznie to wykryje i uniemożliwi podanie danych dostępowych.
Jeżeli użytkownik trafi na fałszywą stronę internetową, klucz bezpieczeństwa automatycznie to wykryje i uniemożliwi podanie danych dostępowych.
Autor. materiały prasowe

Bankowość internetowa stała się integralną częścią codziennego życia. Z jednej strony zapewnia ona wygodę, a z drugiej, niesie ze sobą zagrożenia związane z cyberprzestępczością. Jednym z najważniejszych wyzwań dla banków jest zapewnienie bezpieczeństwa swoich klientów, aby korzystanie z usług bankowych przez internet było bezpieczne i niepodważalne. W odpowiedzi na to wyzwanie, Banki Spółdzielcze pracujące na systemie Novum Bank Enterprise, autorstwa Zakładu Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o., jako pierwsze w Polsce, zyskają możliwość wprowadzenia rewolucyjnego, silnego uwierzytelnienia kluczami U2F dla swoich klientów. To pionierskie rozwiązanie, dotychczas niedostępne w polskiej bankowości.

Reklama

Artykuł sponsorowany

Klucz sprzętowy U2F, uznawanych jest przez specjalistów od bezpieczeństwa za najlepszy sposób na zmniejszenie ryzyka ataków cyberprzestępców. Wprowadzenie ich dla klientów Banków Spółdzielczych jest efektem współpracy z firmą Yubico, specjalizującej się w produkcji kluczy YubiKey.

Reklama

“Misją Yubico jest uczynienie internetu bezpieczniejszym dla wszystkich użytkowników” – zapewnia Marcin Majchrzak, Regional Sales Manager na DACH & CEE w Yubico. “Partnerstwo i współpraca z podobnie myślącymi firmami, takimi jak NOVUM, pomaga nam pogłębiać tę misję i tym samym chronić instytucje bankowe przed złośliwymi atakami cyberprzestępców”.

Czym są klucze U2F?

Sprzętowe klucz zabezpieczające (U2F) to małe urządzenia, wyglądem przypominające pendrive, dające szerokie możliwościsilnego uwierzytelniania wieloskładnikowego przy pomocy komunikacji zbliżeniowej NFC lub portu USB w komputerze lub smartfoni. Yubico YubiKey to nowoczesne i skalowalne uwierzytelnianie (MFA) odporne na phishing (gdy złodziejom udaje się przejąć login i hasło do konta).

Reklama

Jak to działa?

Jeżeli użytkownik trafi na fałszywą stronę internetową, klucz bezpieczeństwa automatycznie to wykryje i uniemożliwi podanie danych dostępowych. Ponadto urządzenie jest kompatybilne z FIDO2, dzięki czemu umożliwia logowanie bez hasła do wspieranych przez to rozwiązanie usług. Urządzenie U2F jest swego rodzaju potwierdzeniem tożsamości, a jego rejestracja będzie możliwa w systemie Bankowości Internetowej NOVUM bez konieczności wizyty w placówce banku.

"Klucze sprzętowe z wykorzystaniem protokołu FIDO2 łączą w sobie bezpieczeństwo (odporność na phishing), a jednocześnie prostotę w użytkowaniu, więc jestem pewien, że wielu klientów Banków Spółdzielczych przyjmie dzisiejszą wiadomość dotyczącą umożliwienia wsparcia dla kluczy sprzętowych z ogromnym entuzjazmem" – mówi przedstawiciel Yubico.

Czytaj też

Pierwszoplanowe cechy kluczy sprzętowych

  • Łatwe i wygodne uwierzytelnienie wieloskładnikowe przy pomocy dotknięcia przycisku na kluczu YubiKey lub zbliżenia do urządzenia wspierającego NFC
  • Nie wymaga łączności z siecią
  • Cztery razy szybszy niż hasła jednorazowe (OTP)
  • Chroni najbardziej narażone dane i użytkowników
  • Zapewnia bezpieczny dostęp z każdego miejsca
  • Ułatwia szybkie i bezpieczne logowanie ze stacji współdzielonych

Klucze sprzętowe są niewielkie, poręczne i łatwe w użyciu. Z tego względu można zawsze nosić je przy sobie, a ich obsługa zajmuje tylko kilka sekund. Klucz bezpieczeństwa U2F nie przechowuje przy tym żadnych danych. To jedyna metoda dwuetapowego uwierzytelnienia, której nie da się wyłudzić i najlepszy sposób by zadbać o bezpieczeństwo i prywatność.

Jeśli użytkownik znajduje się na fałszywej stronie, klucz zabezpieczeń to wykryje i nie poda danych potrzebnych do zalogowania. Przełomowe rozwiązanie wprowadzone przez firmę NOVUM rozpoczyna nową erę bezpieczeństwa w bankowości.

Reklama

Komentarze

    Reklama