Facebook dodaje "wskaźniki zaufania" przy zamieszczanych w nim artykułach

17 listopada 2017, 13:16
Facebook

Facebook dodaje nową funkcjonalność - "wskaźniki zaufania" przy artykułach zamieszczanych w serwisie. Będą one pojawiać się w formie ikony, która umożliwi zapoznanie się z informacjami o wydawcy artykułu, w tym o jego strukturze własności i zgodności publikowanych treści z prawdą.

"Wskaźniki zaufania" początkowo będą towarzyszyły treściom pochodzącym od niewielkiej grupy wydawców, których artykuły pojawiają się w tym serwisie społecznościowym.

 

Jak poinformował w czwartkowym oświadczeniu Facebook, "wierzymy, że pomaganie ludziom w dostępie do ważnych, kontekstowych informacji o wydawcach pozwoli im na właściwą selekcję tych, którym ufają, i na stwierdzenie, czy sama informacja jest wiarygodna".

 

Krok Facebooka jest kolejnym z serii działań mających na celu eliminację z tego serwisu społecznościowego tzw. fake news, czyli niesprawdzonych treści często siejących dezinformację. Strategia działań mających za zadanie zwalczać nieprawdziwe informacje pojawiające się na Facebooku powstała po tym, gdy serwis Marka Zuckerberga został oskarżony o szerzenie fałszywych treści podczas ubiegłorocznej kampanii prezydenckiej w USA.

 

W ubiegłym miesiącu Facebook wprowadził inne kontekstowe informacje na temat artykułów pojawiających się w serwisie, w tym podstawowy opis dotyczący wydawcy, a także linki prowadzące do innych artykułów na ten sam temat. W tworzeniu wskaźników pomagała organizacja Trust Project, międzynarodowe konsorcjum zrzeszające wydawców, którzy zdecydowali się wypowiedzieć walkę dezinformacji w mediach, działające pod egidą Uniwersytetu Santa Clara. Wśród fundatorów konsorcjum są m.in. Google i założyciel popularnego w świecie anglosaskim serwisu z ogłoszeniami drobnymi Craiglist, Craig Newmark.

 

PAP - mini

CyberDefence24
CyberDefence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 0
No results found.