Reklama

Social media

Facebook patrzy w przyszłość. Przez gogle VR

Fot. Official GDC/Wikimedia Commons/CC 2.0
Fot. Official GDC/Wikimedia Commons/CC 2.0

Ruszyła kampania o nazwie „Patrząc w przyszłość z Facebookiem”, w której koncern chce pokazywać nowe i przyszłe możliwości technologii VR oraz AR. „Pracujemy nad rozwiązaniami, które zmienią sposób, w jaki pracujemy, komunikujemy się i spędzamy czas, oferując nowe, niewyobrażalne dotąd możliwości” – zapowiada Facebook.

Nowy program o nazwie „Patrząc w przyszłość z Facebookiem” firma przybliżyła podczas konferencji, która miała o tyle niespotykany przebieg, że odbyła się całkowicie w środowisku wirtualnej rzeczywistości, a dziennikarze uczestniczyli w wydarzeniu za pośrednictwem gogli VR.

Trendy w VR

Podczas konferencji Jan Ściegienny z polskiego oddziału Facebooka zaznaczył, że prowadzona obecnie kampania nawiązuje m.in. do setnej rocznicy urodzin Stanisława Lema, który w swojej prozie wielokrotnie trafnie przewidywał rozwój technologii i ich wpływ na życie ludzi w przyszłości.

Przedstawiciel Facebooka przyznał, że rozwiązania VR są wciąż niedoskonałe, choćby pod względem graficznym w trakcie wirtualnych spotkań, jednak przed technologią stoją coraz większe możliwości, i to nie tylko te związane z rozrywką.

W trakcie prezentacji FB ujawnił także niektóre trendy związane z VR. Badanie „Emerging Trends Research”, przeprowadzone na zlecenie Facebooka ma świadczyć o tym, że świat stoi u progu nowej ery cyfrowej, którą stworzą AR i VR. Technologie te szybko wychodzą poza wczesne zastosowania, takie jak gry, i są wykorzystywane do zwiększenia wydajności oraz na potrzeby edukacji, opieki zdrowotnej i usług.

Widać też, że ludzie poszukują nowych form kontaktu. Aż 74 proc. ankietowanych postrzega technologie takie jak AR jako sposób na połączenie światów online i offline.

Pozostałe najważniejsze trendy to...

Do 2024 roku globalne wydatki na AR i VR wzrosną 6-krotnie. Co więcej, potencjał technologii immersyjnych jest również coraz bardziej dostrzegany przez firmy na całym świecie – 75 proc. badanych przedsiębiorców rozważa wdrożenie rozwiązań AR lub VR do 2023 roku. 78 proc. ankietowanych osób twierdzi, że rzeczywistość rozszerzona jest przyjemnym sposobem interakcji z markami.

Na przestrzeni 2019 i 2020 roku częstotliwość wyszukiwania na Facebooku treści związanych z AR i VR wzrosła o 44 proc., liczba członków grup na Facebooku związanych z AR i VR wzrosła o 74 proc., liczba osób wysyłających wiadomości w Marketplace Facebooka na temat ofert związanych z AR i VR wzrosła w ciągu roku o 75 proc.

image
Fot.: Materiały własne

 

Zastosowania VR i AR

Według FB osiągnęliśmy punkt zwrotny w zakresie rozwoju AR oraz VR i obserwowane są sygnały świadczące o wielkim zapotrzebowaniu ludzi i firm na te nowe technologie.

Obecnie ponad 600 milionów osób miesięcznie korzysta z rozszerzonej rzeczywistości w aplikacjach i urządzeniach FB.

Stopniowo technologie AR i VR zaczną być wykorzystywane wszędzie – od klas
lekcyjnych po sale operacyjne. Dzięki tym technologiom znikną sytuacje, w których odległość lub uwarunkowania społeczno-ekonomiczne decydują o tym, kto ma dostęp do usług, zawodu lub edukacji.

W obszarze medycyny technologie AR i VR mogą się przydać w zapobieganiu komplikacjom i ratowaniu życia, umożliwiając lekarzom przećwiczenie procedur
przed wejściem na salę operacyjną.

image
Fot.: Materiały własne

 

Na całym świecie rzeczywistość wirtualna ma zapewniać szeroki dostęp do pełnowartościowej edukacji dla uczniów z odległych miejsc i z ograniczeniami finansowymi. Rozwiązania AR już teraz budują pomost między zakupami online i offline, ponieważ umożliwiają klientom przymierzanie, odkrywanie i cyfrowe umieszczanie produktów w rzeczywistym otoczeniu.

VR może pomóc stworzyć przestrzeń do pogłębiania umiejętności empatyzowania z drugim człowiekiem i refleksji nad otaczającym nas światem.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama