Reklama

Social media

Inicjatywa Facebooka ma promować szczepienia przeciwko COVID-19

Fot. Gencat/Wikimedia Commons/CC0
Fot. Gencat/Wikimedia Commons/CC0

Koncern Marka Zuckerberga poinformował o udostępnieniu użytkownikom nowych nakładek na zdjęcie profilowe, które mają promować szczepienia przeciwko COVID-19. W ten sposób osoby popierające szczepienia będą mogły pokazać swoje wsparcie dla przedsięwzięcia i zachęcać innych do zaangażowania się w inicjatywę. 

Wiemy, że ludzie chętniej się zaszczepią, jeżeli zobaczą, że zrobiło to wiele osób, którym ufają - podkreśla Facebook w czwartkowym komunikacie.

Nakładki o treści m.in. szczepmy się lub zaszczepiłem się przeciwko COVID-19 zostały opracowane we współpracy z ministerstwem zdrowia USA i amerykańskim Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC).

Podobne nakładki przeznaczone dla użytkowników w Wielkiej Brytanii powstały już przy udziale brytyjskiej publicznej służby zdrowia NHS. W ciągu zaledwie kilku tygodni jedna czwarta użytkowników Facebooka w Wielkiej Brytanii zobaczyła przyjaciela lub członka rodziny używającego tej szczepionkowej nakładki - zaznacza firma.

Facebook podkreśla, że będzie dalej współpracować z światowymi organizacjami zajmującymi się zdrowiem i władzami poszczególnych państw w rzetelnym informowaniu o pandemii i szczepionkach przeciwko COVID-19.

Koncern Marka Zuckerberga aktywnie udziela się na polu walki z koronawirusem poprzez m.in. walkę z dezinformacją na temat pandemii. Jak informowaliśmy na naszym portalu, w połowie marca władze serwisu wprowadziły rozwiązanie, w ramach którego publikowane na Facebooku treści odnoszące się do szczepionek przeciwko COVID-19 są opatrywane komentarzami i przekierowaniami na strony z rzetelnymi informacjami.

Rozwiązanie polega na dodawaniu do postów podważających bezpieczeństwo szczepionek komentarzy przypominających, że przed zatwierdzeniem tych preparatów badane jest ich bezpieczeństwo i efektywność. Dołączane komunikaty opierają się na wiarygodnych informacjach pochodzących od Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

SZP/PAP

image

Reklama

Komentarze

    Reklama