Reklama

ISIS: Media skuteczniejsze niż broń atomowa

20 lutego 2017, 12:10
ISIS bojownicy

Państwo Islamskie prowadzi rekrutację specjalistów od propagandy. Bojownicy, mimo strat które ponoszą w Iraku oraz Syrii, wciąż publikują online nowe gazety, komunikaty, informacje, filmy oraz aktualne dane na temat swoich działań.

Dokument o nazwie "Media Operative, You Are a Mujahid, Too", który pojawił się w ubiegłym roku, ujawnia strategię propagandystów ISIS na Bliskim Wschodzie i na świecie. Autorzy tego dokumentu zachęcają dżihadystów z całego świata do rozbicia morale wroga. Ich zdaniem media mogą być lepszą bronią niż bomba atomowa. 55-stronicowy dokument islamskich terrorystów, będący częścią wojny informacyjnej, przetłumaczony został przez badaczy King College w Londynie (King’s College London’s International Centre for the Study of Radicalisation - ICSR). 

Mimo wielu porażek, jakie ISIS ponosi w walkach w Iraku i Syrii, gdzie grupa ta traci coraz większe tereny, specjaliści od propagandy Państwa Islamskiego zapowiadają radykalizację swoich zwolenników i inspirowanie w sieci nowych ataków terrorystycznych.

Czytaj także: Chiny vs Rosja w cyberprzestrzeni. Fancy Bear aktywne w Państwie Środka?

Rozpowszechniane przez ISIS filmy propagandowe ukazywać mają istniejącą jakoby sielankę życia codziennego w tzw. Państwie Islamskim. I tak zobaczyć w nich można dzieci nagradzane za naukę Koranu, rozdawanie żywności i pieniędzy cywilom, a z drugiej strony drastyczne zdjęcia pokazujące walki, zamachy samobójcze czy zniszczenia rzekomo wywołane przez bombardowania przez amerykańską koalicję USA, rosyjskie siły powietrzne i turecką armię.

Machina propagandowa ISIS obejmuje wydawanie czasopism na papierze w wielu językach. Podobnie w wielu językach i profesjonalnie przygotowane są witryny internetowe, kanały wideo oraz media społecznościowe.

Propaganda ISIS ma przyciągnąć do organizacji nowych sympatyków i potencjalnych bojowników oraz inspirować ataki terrorystyczne za granicą. W tym celu trwają w sieci próby rekrutacji agentów medialnych. 

KomentarzeLiczba komentarzy: 0
No results found.