Kliencie Banku Millennium: zachowaj czujność podczas autoryzacji płatności internetowych

13 października 2020, 14:00
800px-POL_Warszawa_Rondo_Wiatraczna_Bank_Millennium_2009-01-20_(3)
fot. Alina Zienowicz / Wikimedia Commons / CC BY 3.0

Otrzymaliśmy sygnały o nowym typie oszustwa z wykorzystaniem procesu aktywacji aplikacji mobilnej Banku Millennium – informuje bank swoich klientów. Tym razem cyberprzestępcy próbują pozyskać dostęp do aplikacji mobilnych.

W krótkim oświadczeniu rozesłanym do klientów Bank Millennium informuje o wykrytym nowym sposobie działań cyberprzestępców. Tym razem oszuści próbują przejąć środki finansowe poprzez pozyskanie od klientów banku informacji niezbędnych do aktywacji aplikacji mobilnej. Co to za dane? Chodzi tutaj o MilleKod, H@sło SMS oraz słowo-kod. Za ich pośrednictwem próbują aktywować na swoim urządzeniu aplikację połączoną z kontem użytkownika banku. 

Już tradycyjnie do klientów trafił również krótki poradnik czego należy unikać, aby nie stać się ofiarą cyberprzestępców a przede wszystkim, aby nie stracić swoich środków. Pierwsza zasada bezpieczeństwa pozostaje raczej niezmienna – nigdy nie należy udostępniać osobom postronnym informacji słyszanych podczas automatycznego połączenia w czasie aktywacji aplikacji mobilnej. Danych tych nie należy również wpisywać na urządzeniach innych osób, a także na stronach internetowych, nawet łudząco podobnych do strony Banku. 

„Podczas logowania do Millenetu podawaj tylko 2 wskazane znaki numeru PESEL lub dokumentu” – przypomina Bank. Jak przypomina nigdy nie prosi o podanie większej liczby znaków. Szczególna uwagę należy również zwrócić przed wpisywaniem „H@sła SMS” – rekomendowane jest dokładne przeczytanie treści SMS-a autoryzacyjnego, aby mieć pewność do jakiego rodzaju operacji się ona odnosi.

Ostatnia porada to już raczej elementarz bezpiecznego zachowania w sieci – „nie podawaj swoich danych osobowych na nieznanych stronach internetowych zanim dokonasz transakcji, w miarę możliwości spróbuj zweryfikować wiarygodność >>super okazji<< znalezionej w Internecie” – przypomina Millennium. Bank Millennium zaznacza również, że nigdy nie prosi o potwierdzenie transakcji poprzez zaznaczenie obrazka na ekranie.  

Jeszcze pod koniec września Bank informował o próbach podszywania się pod pracowników infolinii TeleMillennium. Cyberprzestępcy podszywali się pod pracowników banku, którzy kontaktowali się telefonicznie w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie/karcie i proszą o podanie danych oraz zainstalowanie aplikacji QuickSupport, która umożliwia zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika.

KomentarzeLiczba komentarzy: 1
Marcin
czwartek, 19 listopada 2020, 04:35

Do mnie czasami dzwonią z millenium-kierunkowy 22 to Warszawa

Tweets CyberDefence24