Reklama

Social media

Kolejny Hackathon Ministerstwa Cyfryzacji już w październiku

Fot: hackathon.gov.pl
Fot: hackathon.gov.pl

Ministerstwo Cyfryzacji zorganizuje drugą edycję Hackathonu danych publicznych w ramach realizacji projektu „Otwarte dane - dostęp, standard, edukacja”. Projekt współfinansowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Hackathon będzie miał na celu zwiększenie użyteczności portalu dane.gov.pl oraz promocję tej strony jako centralnego punktu dostępu danych publicznych. 

Serwis dane.gov.pl ma zastąpić obowiązujący aktualnie serwis danepubliczne.gov.pl, którego głównym zadaniem jest agregowanie danych, szczególnie istotnych dla rozwoju innowacyjności w Polsce oraz rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Serwis ten także realizuje jednen z trybów dostępu do informacji publicznej w ramach wskazanego w Ustawie o dostępie do informacji publicznej Centralnego Repozytorium Danych Publicznych. 

Według opublikowanych na stronie Ministerstwa Cyfryzacji informacji Hackathon ma się odbyć w dniach 27-28 października 2018 roku w Warszawie. Łączna kwota nagród dla trzech pierwszych zespołów to 44 tys. PLN. Zakłada się udział ok 50 osób podzielonych na2 do 4 osobowe zespoły. Co ciekawe, oprócz oczywistych celów wydarzenia, Ministerstwo Cyfryzacji wskazuje także na promocję udziału kobiet posiadających umiejętności kodowania. Organizacją przedsięwzięcia zajmie się Fundacja TechSoup, wyłoniona w zakończonym 20 lipca br. postępowaniu. Koszt wydarzenia, wraz z nagrodami dla zwycięskich zespołów będzie wynosił ok. 168 tys. PLN netto. 

Pierwsza edycja Hackathonu odbyła się 24-25 września 2016 roku, gdzie po raz pierwszy wykorzystano otwarte bazy danych do zaprojektowania publicznych usług cyfrowych. Udział wzięło ponad 90 osób pracujących w 16 zespołach. Pierwsze miejsce zajął zespół Fringers za przygotowanie aplikacji e-obywatel ułatwiającej korzystanie ze spraw urzędowych. Nagrodę specjalną od Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych otrzymał zespół Sprawdzparagraf.pl opracowujący aplikację do sprawdzania klauzuli niedozwolonych w umowach i regulaminach. Wszystkie zwycięskie zespoły wykorzystały do swoich prac platformę GitHub. 

Reklama

Komentarze

    Reklama