Reklama

Polityka i prawo

Kolejny etap chińskiej innowacji. Huawei chce redefiniować prawo Moore’a

Fot. Huawei
Fot. Huawei

Innowacja zawsze była częścią DNA Huawei i jednym z głównych źródeł ciągłego rozwoju firmy. Tego właśnie oczekują klienci chińskiego giganta z Shenzen.  W przeciągu trzech ostatnich dekad, Huawei współpracował klientami i partnerami biznesowymi oraz społeczeństwem obywatelskim. W tym czasie chińska firma urosła do miana światowego dostawcy infrastruktury ICT i urządzeń typu smart. Świat pełen inteligentnych urządzeń stanowi niepowtarzalną szansę dla wzrostu – usłyszeli dziennikarze z całego świata podczas kolejnego Global Analyst Summit w Shenzen.  Huawei inwestuje w przyszłość i proponuje koncepcję innowacji 2.0. Tworzy również Instytut Badań Strategicznych. Firma skupi się na badaniach nad technologiami, które mogą przynieść prawdziwy przełom.

16 kwietnia w Shenen w Chinach, odbył się 16 Global Analyst Summit pod hasłem Building a Fully Connected, Intelligent World. W wydarzeniu wzięło udział prawie 700 analityków finansowych, przemysłowych, liderów i przedstawicieli mediów z całego świata. Dyskusja skupiała się na budowie połączonego, inteligentnego świata otwartego na ciągłą innowację.

Ken Hu, Huawei Deputy Chairman, przedstawił strategiczną wizję Huawei oraz zademonstrował trendy, na  których firma ma zamiar się skupić. Podkreślił, że inteligentny świat jest tutaj i możemy go dotknąć. Przemysł ICT ma obecnie ogromne, wcześniej niespotykane możliwości rozwoju. Hu zauważył również, iż 5G rozwija się o wiele szybciej niż przewidywano oraz w znacznie szybszym tempie niż 3G i 4G w tym samym czasie. Zgodnie z przewidywaniami, w 2025 roku ma być prawie 3 miliardy użytkowników 5G. W celu wsparcia tak dużej grupy, Huawei zakłada rozwinięcie prostych, inteligentnych sieci w celu tworzenia jak najbardziej wartościowych produktów i usług dla swoich klientów.  Wdrożenie sztucznej inteligencji ma przyspieszyć przejście na usługi chmurowe w przedsiębiorstwach.  Hu uważa, że konkurencja na rynku usług chmurowych może szybko przeistoczyć się w konkurencję na polu sztucznej inteligencji. Potwierdził również, że jest pewien, iż Huawei uzyska przewagę nad innymi w tym obszarze, dzięki wzrostowi inwestycji w badaniach nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Hu mówił także o doświadczeniach konsumentów, którzy korzystają z coraz większej liczby urządzeń i aplikacji.  Huawei dąży do tego, żeby dać odbiorcom wybór możliwe najbardziej innowacyjnych oraz najwygodniejszych usług. Chiński gigant będzie skupiał się na pogoni za ciągłą innowacją, przeznaczając na ten cel coraz większe środki. Hu dodał, że Huawei nie tylko koncentruje się na sukcesie komercyjnym, ale również ma na uwadze rozwój społeczny oraz dobro branży. Ostateczny celem Huawei jest doprowadzenie do sytuacji, że każdy człowiek, dom, organizacja będzie podłączony do inteligentnego świata

Hu odwołując się do pytania o ryzyko biznesowe związane z potencjalnym blokowaniem Huawei w różnych państwach oraz cyberbezpieczeństwem powiedział, że historia firmy przypomina rollercoster z wzlotami i upadkami. Hu zaznaczył, iż koncern podchodzi do zarządzania ryzykiem kompleksowo i nie ma większego znaczenia, czy pochodzą one z wewnątrz czy zewnątrz firmy. Jego zdaniem cyberbezpieczeństwo jest problemem technicznym i nie powinno być upolityczniane. Walka z cyberprzestępcami powinna łączyć przedsiębiorstwa oraz państwa z całego świata i właśnie takie jest nastawienie chińskiego giganta. Upolitycznienie cyberbezpieczeństwa grozi tym, że dyskusja będzie odbywała się w oparciu o uczucia, a nie fakty. Dodał, że na fragmentaryzacji technologii stracą społeczeństwa całego świata. Hu zaprzeczył również, że Huawei będzie zajmował się całkowicie nowym biznesem, czyli sprzedażą chipsetów.

Huawei Deputy Chairman zwrócił ponadto uwagę na różny stopień rozwoju sieci 5G w różnych miejscach na całym świecie. Jedne państwa dopiero rozważają wprowadzenie tej technologii, inne mają już opracowane plany koncepcyjne, a w niektórych nastąpił już proces wdrażania. Zwrócił także uwagę, że media niedokładnie informują o kwestiach ewentualnych blokad wprowadzanych na sprzętu Huawei.

William Xu, Director of the Board and President of the Institute of Strategic Research of Huawei ogłosił, że firma przenosi się w erę Innowacji 2.0, która ma polegać na rozwoju  przez Huawei przełomowych rozwiązań technologicznych. Prognozuje się, że rozwinięcie koncepcji Innowacji 2.0 zajmuje 5 lat.  Instytut Badań Strategicznych będzie się skupiał na badaniach nad przełomowymi technologiami na przestrzeni najbliższych 5 lat, jeśli nie dłużej. Instytut ma rozwiązać problem naukowców, którzy w pogoni za punktami nie mogą skupić się na długotrwałych badaniach. Huawei ma wydawać każdego roku 300 milionów dolarów na wsparcie dla uniwersytetów w celu prowadzenia podstawowych badań w obszarze technologii i innowacji.

W celu pobudzania innowacji, Chińska firma dąży do bycia liderem w pięciu obszarach:

  • Zmiany architektury technologicznej;
  • Zmiany architektury produktów;
  • Wyznaczania nowych kierunków rozwoju infrastruktury;
  • Wyznaczania tempa rozwoju przemysłu.      

Łączność, technologia chmurowa oraz przetwarzanie danych  będą stanowić podstawę infrastruktury inteligentnego świata, gdzie jednym z głównych kół napędowych będzie sztuczna inteligencja – powiedział  David Wang, Huawei Executive Director of the Board, Chairman of Investment Review Board, and President of ICT Strategy & Marketing. Dodał, że w przyszłości Huawei chce przedefiniować prawo Moore’s oraz pokonać limit Shannon, aby dostarczyć światu najlepszą łączność oraz zmienić architekturę komputerową w celu sprawienia, że moc komputerów będzie tańsza i dostępna dla wszystkich. Wang zapowiedział budowę chmury hybrydowej dla cyfryzacji przemysłu oraz wykorzystania sztucznej inteligencji.

Kończąc swoje wystąpienie, Wang zaznaczył, że Huawei zainwestuje więcej w R&D w celu zostania absolutnym liderem technologicznym w przyszłości. Chińska firma będzie starała się przekraczać kolejne limity dla budowy w pełni połączonego, inteligentnego świata z naszym partnerami.

Pierwszy Huawei Global Analyst Summit miał miejsce w 2004 roku i od tego czasu organizowany jest co rok. 

Źródło: Huawei

Reklama

Komentarze

    Reklama