Reklama

Polityka i prawo

NASK PIB ma nową szefową ważnego pionu

magdalena wilczyńska nask polska
Magdalena Wilczyńska została szefową Pionu Ochrony Informacyjnej Cyberprzestrzeni w NASK PIB.
Autor. Kwadratowe zdjęcie profilowe NASK (@NASK_pl)/X

NASK PIB ma nową Dyrektor Pionu Ochrony Informacyjnej Cyberprzestrzeni. To specjalistka, która od lat zajmuje się prawami człowieka, społeczeństwem obywatelskim i demokracją.

Magdalena Wilczyńska nową szefową Pionu Ochrony Informacyjnej Cyberprzestrzeni w NASK” – poinformował na platformie X instytut. W oficjalnym komunikacie do sprawy czytamy, że stanowisko objęła 11 marca br.

Reklama

Walka z dezinformacją. Polska może być liderem

Możemy być liderami na skalę międzynarodową pod względem rozpoznawania i reagowania na zagrożenia związane z dezinformacją. NASK jest unikatowym instytutem badawczym nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Mamy środki finansowe, zaplecze naukowe i infrastrukturę technologiczną. To ogromny potencjał” – podkreśliła nowa dyrektor.

Czytaj też

Ważne wyzwania

Jej zdaniem największym wyzwaniem jest „ponowne zbudowanie zaufania społecznego w zakresie działań przeciwko dezinformacji oraz zbudowanie sprawnego, skutecznego narzędzia, które pozwoli szybko diagnozować zagrożenia i reagować na nie”.

Reklama

Kim jest Magdalena Wilczyńska?

Magdalena Wilczyńska posiada doświadczenie w walce z dezinformacją. Była zaangażowana w liczne inicjatywy, w tym m.in. kierowała zespołem analityków Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, który zajmował się badaniem rosyjskiej propagandy nad Wisłą.

W przeszłości była również np. ekspertką prawną w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, Departamencie Prawa Konstytucyjnego, Międzynarodowego i Europejskiego. Od lat zajmuje się prawami człowieka, społeczeństwem obywatelskim i demokracją.

Więcej na temat Magdaleny Wilczyńskiej znajdziecie na stronie NASK: link.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama