Reklama

Strona główna

Polska w czołówce krajów korzystających z wideo przez internet

Fot. Flickr.com / Maurizio Pesce / CC 2.0
Fot. Flickr.com / Maurizio Pesce / CC 2.0

Smart Hub Samsunga, platforma umożliwiająca korzystanie z serwisów wideo na żądanie, w Polsce ma już ponad milion użytkowników miesięcznie. 81 proc. Polaków ogląda treści wideo w internecie. To więcej niż w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Platforma Smart Hub powstała w 2011 roku jako interfejs dla inteligentnych telewizorów Samsunga - Smart TV. Umożliwia ona użytkownikom korzystanie z treści wideo na żądanie, ale także sterowanie innymi urządzeniami podłączonymi do telewizora - na przykład konsolami do gier, oraz współpracę z gadżetami takimi, jak smartfon czy tablet.

 

Według danych udostępnionych przez producenta ponad 80 proc. telewizorów Samsung Smart TV jest podłączanych do internetu. Dla telewizorów innych producentów liczba ta wynosi około 67 proc.

 

56 proc. Polaków przesyła wideo online z komputera na telewizor. Mniejszą popularnością cieszą się inne urządzenia, dzięki którym można przesyłać treści do telewizora - na przykład konsole, dekodery czy odtwarzacze Blu-Ray.

 

Polacy bardzo lubią korzystać z serwisów strumieniowania treści wideo przez internet, takich jak YouTube, Amazon, HBO Go czy Netflix. Coraz więcej z nich oferuje strumieniowanie treści w jakości Ultra HD (4K).

 

W 2017 roku firma Samsung udostępniła swoim użytkownikom usługę Smart Pack. Jest ona przeznaczona dla tych klientów, którzy kupują nowe telewizory. To wielomiesięczna oferta dostępu do filmów i seriali za pośrednictwem platformy obsługującej wideo na żądanie, z której użytkownik nowego telewizora może korzystać natychmiast po uruchomieniu i zarejestrowaniu urządzenia. W zależności od modelu zakupionego telewizora dostępne są trzy wersje pakietów Smart Pack: Elite, Premium i Welcome. 

 

PAP - mini

Reklama

Komentarze

    Reklama