Reklama

RODO dla administracji – odpowiedzi na 27 pytań

6 lutego 2019, 15:04
1280x540
Fot. Ministerstwo Cyfryzacji

Dzisiaj w Ministerstwie Cyfryzacji odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowany został przewodnik po RODO dla administracji. Wzięli w niej udział minister cyfryzacji, Marek Zagórski i wiceminister spraw wewnętrznych i administracji, Paweł Szefernaker.

To kolejny efekt pracy Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych powołanej w Ministerstwie Cyfryzacji. Jej zadaniem było powstrzymanie zjawiska tak zwanej RODO-paniki i przygotowanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w związku z przetwarzaniem danych osobowych w różnych sektorach. Tym samym powstały już przewodniki dla sektora ochrony zdrowia, branży FinTech, czy dla przedsiębiorców w związku z Brexitem – publikowany dzisiaj przewodnik dla administracji jest już czwartym materiałem wydanym przez Grupę.

Dzisiaj prezentujemy poradnik adresowany dla administracji, który powstał w wyniku pracy praktyków, tych którzy zajmują się ochroną danych osobowych w urzędach i obsługiwaniem obywateli - mówi minister Marek Zagórski. - To materiał na bazie ich doświadczeń i problemów, które wynikają z ich codziennej pracy. Staramy się tego typu opracowaniami wyjaśniać najważniejsze kwestie. Są tutaj precyzyjne odpowiedzi na 27 najczęstszych pytań. Liczymy, że ten materiał okaże się bardzo pomocy w pracy urzędników – dodaje.

Przewodnik odpowiada na wiele istotnych pytań, między innymi na to dotyczące  transmitowania online posiedzeń Rady Gminy, Rady Powiatu oraz Sejmików Województwa – wyraźnie stwierdza się w materiale, że nie tyle jest to dozwolone, ile konieczne, bowiem wiąże się ze spełnieniem obowiązku ciążącego na administratorze i zapewnieniu transparentności życia publicznego.

Wdrażanie RODO jest jednym z codziennych problemów polskiej administracji w ostatnim czasie - mówi wiceminister Paweł Szefernaker. - Ważne jest, aby w urzędach odnaleźć balans pomiędzy stosowaniem wprost przepisów rozporządzenia, a codziennym funkcjonowaniem, tak żeby nie paraliżowało to pracy urzędów. Jestem pewien, że ten przewodnik, oparty na realnych pytaniach urzędników, będzie ważnym punktem odniesienia dla wiele stosujących te przepisy – dodaje.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

CyberDefence24
CyberDefence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 1
TowariszczJacho
sobota, 9 lutego 2019, 01:17

transparentnosc zycia publicznego, to debata sejmikowa jako życie publiczne a moze by tak dla transparentności transmitowac przedsionku i gabinety ministerstwo i urzędów takich jak KNF lub inne również ciekawe "debato-rozmowy" o życiu za publiczne pieniądze