Reklama

Biznes i Finanse

Starlink Elona Muska nie ma licencji na działalność w Indiach

Fot. PIRO4D / Pixabay
Fot. PIRO4D / Pixabay

Starlink - projekt Elona Muska, który miał udostępnić na szeroką skalę łączność internetową m.in. w Indiach, do tej pory nie uzyskał licencji na działalność w tym kraju, mimo oficjalnej rejestracji 1 listopada. Dlaczego? Wcześniej miał aktywnie reklamować swoje usługi i oferować je w przedsprzedaży.

Korzystanie z usług internetowych Starlink Elona Muska, mieszkańcom Indii oficjalnie odradził tamtejszy rząd. Powodem ma być fakt, że firma należąca do spółki SpaceX Muska nie ma licencji na działalność na terenie kraju. 

Starlink mimo de facto rozpoczęcia działalności - za takie czynności można bowiem uznać reklamowanie swoich usług i oferowanie ich w przedsprzedaży - nie zwrócił się do ministerstwa telekomunikacji o przyznanie mu licencji na działalność operacyjną.

Starlink w Indiach - nie tak szybko

W rządowym komunikacie wydanym 26 listopada czytamy, że administracja Narendry Modiego zwróciła się do firmy Muska o działanie zgodne z lokalnym prawem i wycofanie się z oferowania usług przed uzyskaniem licencji, ze skutkiem natychmiastowym.

Starlink, za zakup usługi w przedsprzedaży do tej pory pobierał w Indiach opłatę depozytową w wysokości 99 dolarów. Z usług firmy skorzystało ok. 5 tys. konsumentów. 

Do grudnia 2022 r. firma Muska planuje mieć w Indiach ok. 200 tys. terminali. Jednak według jej przedstawicieli, rządowy proces licencyjny może znacząco opóźnić działanie, a tym bardziej - osiągnięcie wyznaczonych progów.

Serwis The Register przypomina, że z łączności szerokopasmowej w Indiach korzysta obecnie ponad 800 mln osób. Tylko w ciągu miesiąca od czerwca do lipca 2021 roku przybyło 15 mln użytkowników. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Reklama

Komentarze

    Reklama