Reklama

Social media

TikTok zaostrza walkę z dezinformacją

Fot. cottonbro/pexels/
Fot. cottonbro/pexels/

TikTok zapowiedział podjęcie kroków, które mają spowolnić rozpowszechnianie się dezinformacji na platformie. Firma wprowadzi nową opcję, która pozwala na oznakowanie materiałów niezweryfikowanych i ostrzeganie użytkowników przed ich dalszym podawaniem.

TikTok już w przeszłości identyfikował wprowadzające w błąd treści współpracując  z fack-checkerami takimi jak PolitiFact, Lead Stories i SciVerify, a następnie je usuwał jeśli platformy potwierdziły, że faktycznie były one nieprawdziwe.

Czasami jednak fact-checkerzy nie potrafią jednoznacznie ocenić czy materiał jest nieprawdziwy albo po prostu nie mają czasu, żeby zweryfikować treść. Ma to przede wszystkim miejsce w trakcie dynamicznych wydarzeń, które rozgrywają się w czasie rzeczywistym. TikTok zamierza rozwiązać problem i wprowadza nową opcję. Użytkownicy otrzymają informacje, że dany materiał jest niezweryfikowany, a w niektórych przypadkach nie będą mogli go udostępnić.  

TikTok w swoim wpisie na oficjalnym blogu tłumaczy sposób działania nowego mechanizmu. Po pierwsze użytkownikowi, który ogląda wideo wyświetli się baner informujący, że zawiera ono niezweryfikowaną treść. Twórca takiego materiału również otrzyma takie powiadomienie. Jeżeli użytkownik będzie próbował dalej dodać to wideo, to wyświetli mu się komunikat informujący o tym, że treść wideo została oznaczona jako niezweryfikowana i pytanie o treści: „Czy na pewno chcesz podać dalej to wideo?” Ta dodatkowa informacja ma dać ludziom czas na zastanowienie się.

TikTok chwali się, że ta opcja pozwoliła w trakcie testów zmniejszyć tempo rozpowszechniania niezweryfikowanego wideo o 24%, a o 7 % zmniejszyła się liczba udostępnionych treści.  

Nowa opcja ma zostać początkowo udostępniona użytkownikom w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. TikTok podkreśla, że została ona przetestowana przez laboratorium badawcze Irrational Labs. Nowe rozwiązanie ma również stanowić kontynuację wysiłków platformy ukierunkowanych na szerzenie wiedzy i świadomości na temat edukacji medialnej. Ponadto TikTok angażuje się również w serie edukacyjnych wideo „Be Informed”, które uczą jak odróżniać fakt od opinii, analizować grafiki, czy rozumieć źródła tak, aby świadomie podejmować decyzje odnośnie przekazania danej treści dalej. TikTok wierzy, że to właśnie edukacja medialna jest najważniejsza, aby wszyscy ludzie mogli czerpać pozytywne emocje z platformy.

image

 

Reklama

Komentarze

    Reklama