Reklama

Social media

Użytkownicy Weibo blokowani za manipulowanie komentarzami

fot.  Owen Winkel/ Unsplash/ Domena publiczna
fot. Owen Winkel/ Unsplash/ Domena publiczna

Chińska platforma Sina Weibo (znana głównie jako Weibo) zdecydowała o zablokowaniu możliwości komentowania 1389 użytkownikom. Powodem ma być łamanie zasad społeczności.

Zarzut wobec zablokowanych użytkowników dotyczy manipulowania zachowaniami obserwujących i mobilizowania innych fanów do komentowania. Ponad 159 tys. użytkowników miało być zaangażowanych w publikowanie postów, by wpłynąć na opinię publiczną i ocenę innych użytkowników.

Zablokowanie 1398 użytkowników ma być częścią kampanii naprawczej wobec chaosu, jaki panował w ostatnim czasie w środowiskach fanów w sieci, którzy irracjonalnie wielbią swoich idoli i komentują na ich korzyść, bądź atakują ich rywali. 

„Przestrzeń publiczna nie powinna być polem walki, które wzmacnia sprzeczności” – oceniła platforma Weibo w swoim oświadczeniu. Grupy fanów, które opowiadają się za swoimi idolami - komentując na ich korzyść i działając, by atakować inne gwiazdy - miały zostać już rozwiązane. Działania na rzecz uporządkowania społeczności fanów mają być kontynuowane.

Według Global Times, platforma deklaruje, że nałoży surowe kary na użytkowników, którzy będą prowokowali i organizowali swoich fanów do atakowania innych, zwłaszcza tych, którzy komentują konta o charakterze politycznym lub medialnym.

Chińska Administracja Cyberprzestrzeni (CAC) zaapelowała o wzmożone wysiłki w sprawie zmniejszenia chaosu w kręgach fanów. Platformy związane z rozrywką w sieci mają też podjąć wysiłki, by „zmniejszyć irracjonalny kult idoli w sieci”, zwiększyć nadzór oraz zapewnić „bezpieczeństwo polityczne i ideologiczne w internecie”.

Sieć społecznościowa Sina Weibo to chiński odpowiednik Twittera, służy do mikroblogowania.

/NB


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

 

image
Fot. Reklama

Reklama

Komentarze

    Reklama