Reklama

Biznes i Finanse

Klient usług finansowych zagrożeniem dla własnego cyberbezpieczeństwa? [WIDEO]

fot. pasja1000 / pixabay
fot. pasja1000 / pixabay

Cyberprzestępcy stosują różnego typu zagrywki psychologiczne zagrywki do wyłudzania danych osobowych i loginów do konta – mówi podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Ewa Wernerowicz. Dyrektywa PSD2 wchodzi w życie 14 września, jakie rewolucyjne zmiany wprowadzi ona dla branży pożyczkowej?

Prezes Vivus, zapytana o ocenę poziomu ochrony sektora finansowego pozytywnie oceniła przygotowanie polskiej branży do ochrony klientów przed cyberatakami. Problem z bezpieczeństwem w jej opinii w niewielkim stopniu leży w systemach stosowanych przez instytucje finansowe, ale najsłabszym ogniwem jest klient, który w wyniku pomyłki lub podstępu podaje swoje dane cyberprzestępcom.

Wydaje mi się, że jest on na dosyć dobrym poziomie (…) Problem leży jednak po innej stronie, ludzie ulegają różnego rodzaju psychologicznym zagrywkom, które to zagrywki doprowadzają do tego, że udaje im się wyłudzić dane osobowe czy logowania do konta.”

Ewa Wernerowicz, Prezes Vivus Finance

W ramach wywiadu Ewa Wernerowicz mówiła również o Dyrektywie PSD2 i kwestiach cyberbezpieczeństwa. Pytaliśmy zarówno o jej zastosowanie w branży, jak wpłynie ona na bezpieczeństwo klientów oraz w jakim kierunku powinny pójść kolejne regulacje.

Kolejne regulacje powinny pójść w kierunku unifikacji rynku europejskiego. Pena unifikacja na rynku europejskim byłaby najlepsza z punktu widzenia podmiotów tu działających. I umożliwiła by też większą konkurencyjność tych podmiotów później na rynkach globalnych.

Ewa Wernerowicz, Prezes Vivus Finance

 

Reklama

Komentarze

    Reklama