Reklama

Polityka i prawo

PZU stawia na sztuczną inteligencję. Efektywniejsza likwidacja szkód komunikacyjnych

Fot. Warszawska rog Szerokiej TM/flickr
Fot. Warszawska rog Szerokiej TM/flickr

Jak poinformowały władze PZU, sztuczna inteligencja ma być wykorzystywana przez spółkę do likwidacji szkód komunikacyjnych m.in. poprzez usprawnienie weryfikacji dokumentacji technicznej, w tym zdjęć oraz materiałów wideo. Równocześnie PZU podkreśla, że innowacyjne rozwiązania mają przyspieszyć obsługę klientów. 

Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU) poinformował w komunikacie, że zakończyła się pilotażowa faza innowacyjnego projektu wykorzystania sztucznej inteligencji. Analizie poddano kosztorysy oraz dokumentację zdjęciową z ponad 20 tys. szkód komunikacyjnych. PZU rozwija ten projekt we współpracy z europejskim start-upem.

"Dzięki temu algorytmy sztucznej inteligencji wdrożone przez PZU są w stanie teraz nie tylko samodzielnie dokonać analizy zdjęć dokumentujących szkodę, ale również nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia oraz zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. Sztuczna inteligencja potrzebuje zaledwie 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej" - wyjaśniła spółka.

Podkreślono, że pozytywny wynik pilotażu i wdrożenie tej innowacji pozwoli na 10-krotne usprawnienie weryfikacji dokumentacji technicznej; ograniczy też czas potrzebny na obsługę zgłoszenia.

PZU tłumaczy, że sztuczna inteligencja znajduje szerokie zastosowanie w codziennym życiu, w tym w branży ubezpieczeniowej. "Na bieżąco analizujemy możliwości wykorzystania najnowszych technologii, które pozwolą nam nie tylko na usprawnienie prowadzonych procesów, ale także podniosą jakość oferowanych przez nas usług" - wskazała firma.

"Już dziś wiemy, że dzięki sztucznej inteligencji i pracy tych samych osób dziesięciokrotnie podwyższamy efektywność danego elementu procesu przy obsłudze szkody" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń Grzegorz Goluch.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w likwidacji szkód komunikacyjnych jest jednym z innowacyjnych projektów prowadzonych przez PZU. "W ramach Grupy PZU funkcjonuje Laboratorium Innowacji, którego celem jest wdrażanie nowoczesnych technologii w naszych spółkach. Sztuczna inteligencja, big data oraz rozwiązania mobilne to innowacje, które będą kształtować branżę ubezpieczeniową w najbliższej przyszłości" - wyjaśnił dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w PZU Marek Baran.

Grupa PZU jest zainteresowana współpracą i poszukuje start-upów oferujących rozwiązania dotyczące wykorzystania dużych zbiorów danych, cyfryzacji procesów oraz nowych interakcji z klientami.

Grupa PZU jest liderem branży ubezpieczeniowej w Polsce z ponad 37-proc. udziałem w rynkach ubezpieczeń majątkowych oraz komunikacyjnych i 46-proc. udziałem w rynku ubezpieczeń na życie. W roku 2018 grupa PZU zanotowała najwyższy od pięciu lat roczny zysk netto 5,4 mld zł, a składka przypisana brutto wyniosła 23,5 mld zł.

SZP/PAP

Reklama

Komentarze

    Reklama