Reklama

Biznes i Finanse

mBank wprowadza biometrię behawioralną. Przełom w bankowości

fot. TBIT/Pixabay
fot. TBIT/Pixabay

mBank planuje wprowadzić metodę identyfikacji użytkowników za pomocą badania ich interakcji z urządzeniem. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku. Biometria behawioralna ma być dostępna dla wszystkich klientów banku.

Władze mBanku podjęły decyzję o wprowadzeniu na polski rynek nowej metody zabezpieczeń. Po okresie testowym, usługa ma być dostępna dla wszystkich klientów banku. Takie rozwiązanie ma przyczynić się do ogólnego wzrostu bezpieczeństwa zarówno użytkowników, jak i całej instytucji.  

Wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej Cezary Kocik zaznaczył: „W mBanku rozumiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo bankowości online. Dlatego regularnie wprowadzamy nowości w tej dziedzinie”. Obecnie przyszedł czas na biometrię behawioralną.

Innowacyjne zabezpieczenie będzie badało interakcję użytkownika z urządzeniem, które wykorzystuje do bankowości elektronicznej. Mowa tutaj przede wszystkim o analizie konkretnego zachowania, np. intensywności poruszania się po klawiaturze, w tym siły nacisku na klawisze, a także formy korzystania z myszy lub panelu dotykowego. Na podstawie uzyskanych informacji system stworzy dokładny profil użytkownika,  a następnie porówna go przy każdej następnej próbie korzystania z konta.

Okres próbny wykorzystania biometrii behawioralnej może potrwać do końca 2019 roku. Kampanią testów ma być objętych około 50 tysięcy ochotników, zgłoszonych za pośrednictwem specjalnej witryny na stronie mBanku.

Kluczem do rozpoczęcia działania zabezpieczenia jest zgoda klienta. Następnie „w serwisie transakcyjnym mBanku uruchamiać się będzie specjalny kod. Zmierzy on typowe zachowania użytkownika w trakcie korzystania z bankowości online, oparte na: sposobie poruszania myszy, przycisku scroll oraz touchpada, dynamice korzystania z klawiatury komputera, a w przyszłości używaniu ekranu smartfona. Na tej podstawie zostanie zbudowany obraz użytkownika, czyli jego indywidualny profil behawioralny. System będzie identyfikować użytkowników, porównując ich bieżące interakcje z gotowym profilem” – wyjaśnia mBank.

Równocześnie władze instytucji podkreślą, że dane uzyskane w ten sposób dotyczą tylko i wyłącznie informacji, odnoszących się do sposobów korzystania z urządzeń, a nie do czynności dokonywanych w ramach innych stron lub narzędzi. „W ramach biometrii behawioralnej Digital Fingerprints, system analizować będzie wyłącznie sposób interakcji klientów z urządzeniami podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej mBanku. Nie będzie pobierać danych na temat korzystania z innych stron czy narzędzi. Sprawdzane więc będzie to, jak użytkownik korzysta z serwisu, a nie to, co w nim robi” – tłumaczą przedstawiciele banku.

Biometria behawioralna jako usługa zostanie zaoferowana wszystkim klientom mBanku dopiero po okresie testowym. Jednak już teraz można stwierdzić, iż to innowacyjne rozwiązanie umożliwi natychmiastową  reakcję na zagrożenie oraz znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa użytkowników. 

Reklama

Komentarze

    Reklama